En otrolig historia

Idag var jag på IKEA med min sambo och min lillebror... den här historen är grym så läs hela! hur hade du förklarat allt utan att låta som om du ljög? Min lillebror tog med sig parets gemensamma mobil eftersom hans är trasig och det är en viktig detalj i sammanhanget. Han hade fått en lista på allt som skulla handlas och den var ristad i sten, inget skulle tilläggas eller tas bort. Han kommer in på IKEA och inte en enda grej som han skulle handla fanns på listan förutom ett ljus! Vad gör lillebror då? Givetvis improviserar han och shoppar loss som en galning, han hade ju lovat att inte ta så lång tid på sig så vi skyndade oss. Då ringer mobilen och min sambos morfar åkte ambulans för en hjärtinfarkt så vi begav oss till sjukhuet för att visa oss, efter operationen så kom vi in i salen och hälsade på honom men då var klockan redan mycket. När vi kom ut från sjukhuset och satt oss i bilen vad händer då? Jo när jag vrider på nyckeln så får bilen värsta spelet och blinkar som ett flipperspel, den ger ifrån sig olika signaler till höger och vänster, färddatorn lägger av och där står vi! Nu har jag turen att äga en BMW med garantier och då är det bara att ringa journummret som är öppet 24h, som eniro fast för BMW-ägare med problem av olika slag. Där svarade en superpigg kille: 

samtalet kraftigt förkortat...

BMW: Det här är Joakim vad kan jag hjälpa till med?

M: Min jävla skitbil strejkar och den vägrar att starta!

BMW: Hur menar du då? beskriv vad som inte vill fungera...

M: Bilen blinkar och tickar men inte ett tecken på att den vill tända! Startspärren som spökar eller? 

BMW: vad har du för reg.nr?

M: Uppger reg.nr. och tillägger att jag försökt allt!

BMW: Jag kopplar till mekanisk support på just din bil., häng kvar.

BMW 2 : Tja har du kollat batteriet? Tippar på att det är tomt och att bilen gått in i förvarsläge mot stöld...

M: Fan jag känner inte en kotte här! Jag är inte ens hemma.

BMW 2: Det enklaste för dig är att hitta någon som ger dig starthjälp, men annars kommer jag med ett nytt batteri. Det kan ta några timmar eftersom jag måste utgå från Sthlm (jag befann mig 1,5h därifrån).

M: Jag tackar så mycket för den enorm sköna service jag fått av er och ska leta starthjälp. avslutar samtalet.

Tänk att det finns folk som svarar och bryr sig om just DIG mitt i natten... det är service om något!



Jag går in på akutmott. och förklarar att vi besökt en anhörig och vårt lilla missöde, dom kollar lite konstigt på mig och lyfter luren för att se efter möjligheterna till starthjälp på sjukhuset. självklart så ställer en ambulans upp och ger oss starthjälp! Varför betalar man annars skatt? =)

Väl hemma så var det dags för min lillebror att förklara varför han var hemma så sent utan att ha köpt en pryl på listan... Det kan låta lite otroligt att berätta allt som en bortförklaring till sin sena ankomst, men han berättade med oss som intygade allt och nickade.

Först var allt du ville ha på IKEA slut så jag handlade det jag tror att vi behövde, och när vi skulle åka så hade ****** morfar fått en hjätinfarkt så vi var tvungna att åka dit, men när vi skulle starta bilen på sjukhuset så var batteriet slut så vi fick vänta på en ambulans som fick starte den åt oss, men nu är vi här mitt i natten iaf... glad att se mig?

hahaha. Snacka om otur...

M

Kommentarer
Postat av: S

Haha! Ja den här historien låter ju helt otrolig men den är sann! Vilken dag alltså! Men hem kom vi ju tillslut : )

2008-09-03 @ 09:54:24
URL: http://mittliviskrift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0