Listan blir lång

Idag är det en skön dag, jag ska slappa och ha det bra tills jag ska till jobbet. Ett varmt bad och en talbok blir en bra start på dagen, vart sent igår även om kvällen var alkoholfri. Nu är det absolut ingen sommar kvar där jag bor, kylan är utan tvekan här för att stanna. Mörkret är skönt på ett vis men tråkigt på ett annat, jag blir pigg och glad av solljus och värme. Nu är det dags att införskaffa sig lite långärmade tröjor och leta fram min älskade Lovikamössa. Lite lustigt att jag kanske kollat på tv max 6 gånger sedan Juni, plasman har blivit en tavla i mängden. Blir säkert mer tv-tittande under hösten, saknar big brother om jag ska vara ärlig. Jag borde leka duktig mek-kille och laga diskmaskinen men jag är helt värdelös på sånt, finns fackmän till det om jag inte minns fel. Borde lämna in våran Sodastream Penguin eftersom den inte är helt 100 tät i packningarna, borde lämna in ena bilen på verkstad och laga fönsterhissen och BMWn behöver nya bromsbelägg. Listan börjar bli lång men jag löser det åxå som allt annat, allt handlar om tid. Jag har verkligen utmanat mig själv var det gäller tid, men jag ska vinna den striden med. Nu kastade min sambo upp tre paket med kläder på bordet där jag sitter så jag ska väl testa hur de passar... 

M   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0