hemmabio i size xxl

Har spenderat sena kvällen med två bekanta och deras projekt att bygga en hemmabio av XXL sorten, målet var att se en film innan klockan vart mitt i natten. Det var det sista momentet kvar och duken som består av ett antal slipade och spacklade MDF-skivor skulle målas med en speciell färg. Visst jag håller med om att alltihop är bra påkostat men någon hade slarvat bort manualen där det står hur man ska blanda färgen, ett samtal till leverantören i Holland på helskön svensk-engelska så mejlades en ny manual över till oss och vi började blanda som galningar. Färgen kostade 3500kr så vi gjorde vårt bästa för att skaka burkarna väl, det målades och det vart galet bra! projektorn monterades och ställdes in åt alla håll och kanter, bilden vart kalasfin och jag ska ärligt säga att dyra projektorer faktiskt är bra med en bra duk. Annars har jag alltid sågat projjar!! Ljudet snålades det med lite tyckte jag eftersom man ändå kostat på att köpa upp ca 25st riktiga biostolar och övrig utr. Det slutade med att vi fick allt tekniskt att fungera felfritt efter 6tim och en skitkul kalibrering av biorummet med mikrofon =) Vi fick till slut njuta av den grymma bilden och lutade oss tillbaks med Next i dvdn, skum film men vad gör det när man bara ler åt den sköna omgivningen... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0