När allt du har är dig själv...

Vänner är alltid bra att ha, det är bekanta också. Polare är väl ett annat ord för vänner men känns inte lika nära och är väl mest ett ord som jag använder i telefonen när jag beskriver vad jag gör, t.ex "jag sitter och tar en iskall på en uteservering med några polare typ" Men ordet vän använder jag med omsorg eftersom jag inte har allt för många vänner men har många polare. Vilket är viktigast, att ha 30 polare eller 5 vänner? Hur du än väljer att svara på det så är sanningen den att i slutändan har du bara dig själv. Det är bara du som kan skapa din egen framtid även om du kommer att behöva vänner och bekanta för att uppnå vissa mål och för att få hjälp med att öppna några låsta dörrar. Jag vet att det kan komma en dag då jag överlevt alla jag har runt omkring mig idag, mina polare, vänner och familj. Vad har jag kvar då? Mig själv och ingen annan. Minnerna från mitt liv kanske är det enda jag har kvar en vacker dag, vem ska jag berätta min historia för då? Troligtvis en underbetald tjej i tjugoårsåldern som jobbar på ett äldreboende och som dessutom inte har tid att lyssna på vad jag har att säga. Alla har en historia och ingen vill bli bortglömd, inte du, inte jag och ingen annan.

mvh M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0