Allt eller inget!

Hur många ideér har du tänkt på som är skitbra? Säkert flera tusen... Hur många har du förvekligat? Inga? Nähä men då har vi samma problem du och jag... jag får aldrig tummen ur röven för att genomföra mina superbra ideér! ok många av mina ideér kostar en hel del tid och är oftast relativt kostsamma, men vadå? när fan ska man va nöjd och säga att jo det här kör vi på?! vi går ALL IN! nä man tänker och tvivlar tills det rinner ut i sanden som vanligt. Jag kan bli ganska nöjd bara av att ha tänkt tanken och kan le lite för mig själv i min ensamhet... Idag fick jag en bra idé och ringde min far som egentligen var den som kom på konceptet från början, men jag tänkte att det här kan jag inte låta rinna ut i sanden!! Jag förstår att det kommer att kosta mig fritid, hjärnkapacitet och pengar men det är det värt. man måste satsa för att vinna eller hur? Jag satsar allt på ett kort och faller det så faller det, men går det vägen så kommer jag att utveckla konceptet till ett mycket framgångsrikt företag... Äntligen tummen ur... Nu ska vi se om jag vågar satsa eller om jag låter det rinna ut sanden igen. Jag känner mig ganska nöjd med att ha ringt alla samtal, samlat in alla nödvändiga papper, underlag och kontrakt som krävs. Jag har tagit min tanke och fört den till handling för en gångs skull!

Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig...

M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0