Nära ögat för vem?

För en stund sedan så stod jag inne på en av stadens två mackar, där hände det en ganska lustig sak. Det stannade en bil för att tanka och det är ju inte så konstigt eftersom det är oftast det man gör på en mack, men bilen innehöll ett antal busungar i tjugoårsåldern från trakten och de verkade tro att de ägde hela macken och krävde respekt av alla där inne. I kön så började en av dem (troligtvis bara en kille med låg självkänsla och ännu lägre IQ) att bråka med mig. När jag betalat och var på väg ut till min bil så står han redan och planerar att misshandla mig, det var ju inget han försökte dölja eftersom han bokstavligen skrek det till sina polare i bilen. Ur kliver det 4st som ska hjälpa honom att slutföra uppdraget och nu till det roliga, INGEN av de fyra polarna ville hjälpa honom när det väl kom till krita och det var väl tur för mig eftersom jag varken slåss eller startar bråk med okända! Och det är just det som jag vill peka på här... När människor av olika anledningar väljer att mucka med andra hur fan vet de att det inte är fel kille som blir offer för deras beteende? Situationen skulle ganska snabbt kunna bli den där killens värsta mardröm om han attakerar fel kille på fel plats! För platsen har betydelse... Säg att killen som han går på har tre ESS i skjortärmen och väljer att låta honom tro att han vunnit striden för stunden pga alla kameror eller vittnen, vad säger att killen är trygg runt hörnet då? Jag lät honom knuffa lite på mig och det räckte för att han skulle tycka att han var mackens konung den här gången. Men nästa gång kanske han går på någon som kommer att förändra hans liv för alltid! Stackars polare som får stå ut med en kille som verkar glömt näsan i moppetanken... Om man nu måste bråka så gör det INTE med okända, det kan sluta så fel på så kort tid!

Knappast snabbaste hästen på Solvalla om jag säger så...

Jag och tjejen kom hem oskadda iaf och det är väl det som räknas eller?  

M  


Kommentarer
Postat av: S

Ja det är det ända som räknas ; ) puss!

2008-07-06 @ 11:07:10
Postat av: Cissi

Höll sig Kochan lugn? Hon har ju annars ett rätt hett humör =)

2008-07-15 @ 10:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0