En deal är en deal...

En deal är en deal... Visst är det så? Jag håller alltid mitt ord påstår många, även när motparten sviker. Aldrig har jag brutit mina löften och kommer aldrig att göra det heller för den delen, det har jag också hört några säga. Det finns människor som lovar för att de vill väl och gärna önskar att de kunde hålla löftet. Det finns folk som lovar för att det låter bra och på så sätt skapar en falsk trygghet i en förhandling. Det finns folk som lovar så sällan att när de väl ger ett löfte så är det bara att hålla det. Det finns sånna som jag som aldrig skulle hosta ur sig ett tomt hot utan handling, som värdesätter ett handslag lika mycket som ett skriftligt avtal. Det finns folk som inte förstår vad ett löfte är och förmodligen aldrig kommer att göra det heller...

M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0