Rubiks Cube...

Ok nu dödar vi myten... Ingen som påstår att han eller hon lyckats lösa Rubiks Cube (ni vet den lilla leksaken som var så poppis på 80-talet) bara igenom att sitta och vrida spontant på klossen 26 dagar i rad talar sanning! Den är helt och hållet uppbyggd på algoritmer och går inte att lösa av en slump, Googla om du inte vet vad en algoritm är. Jag satt som litet barn och vred och skruvade mig trött många gånger och det sket sig varje gång tills jag började förstå att man måste lösa den nerifrån och upp på ett förutbestämmt sätt, först bottenplattan sedan ett T sedan vrida ner hörnklossarna... Ja det var ganska roligt till slut, men jag älskar ju att fixa och trixa med tankepussel. Idag har jag ganska bra koll på cuben och har en äkta Rubik Cube i ett stativ här hemma som en påminnelse om min barndom. Får ni tråkigt med cuben och anser att den är för lätt så kan ni ju alltid lösa den i formatet 80 x 80, den finns dock bara som dataprogram än så länge...
Jag fick en nyckel av min farmor här om veckan som skall föras in i ett nyckelhål tills den når botten av nyckeln. Jag löser inte den där jävla nyckeln och då har jag suttit i flera timmar och nästa tänkt vrida av den för att få ut min hämnd! Vetensakapens världs gåva till oss utan tålamod! Sen påstår dom jävlarna att det ska vara någon sorts IQ-test och det gör mig bara ännu mer förbannad... jag har ju för fan en IQ på 135+ så vad begär dom? Allvarligt, det enda som fattas är att det kommer någon liten skitunge och löser den framför ögonen på mig, och då mina vänner kommer jag personligen att smälta ner nyckeljäveln och skicka tillbaks den till konstruktören!

M

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0