Med livet som insats...

Adrenalin är det enda sanna kicken... När jag skär kurvor och låter bilens motor spela som musik skiter jag i allt annat runtomkring mig, tiden står still. Jag vet att det sker många olyckor varje dag i landet och att oddsen för överlevnad är små i höga farter. Men adrenalinet styr och tar över helt! Du växlar ner inför kurvan och känner pulsen öka i samma takt som motorn när du släpper upp kopplingen, sen kommer kicken, kommer du att klara det? Jodå in i kurvan och känn kontrollen när du gasar ut! Adrenalinet bokstavligen flödar i ådrorna när man skickar i nästa växel och kurvan är synlig i backspegeln. Du som upplevt samma sak vet vad jag pratar om... Varför utsätter man sig själv för uppenbara faror när man vet att det kan gå käpprätt åt helvete om nåt går fel? är adrenalinkicken värd att dö för? vad vet jag... en sak vet jag, jag älskar adrenalinkicken och det glädjerus det ger mig. Med livet som insats...

M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0