beslutsångest

Om ni trodde Joakim Von Anka var snål så har ni inte träffat mig... En livs levande snåljåp. Jag gick in i en skobutik i dag eftersom alla mina skor är inne på sista versen. Jag tänkte köpa mig ett par som jag verkligen känner för den här gången och inte bara ta ett par som är sådär, men vad händer? Jag fick beslutsångest, fast jag hittade ett par fina skor som bara bad om att få stå i min hall! Priset störde mig inte det minsta, det var det faktumet att jag kanske kunde ha mina andra skor ett tag till... Fan också tänkte jag! Jag måste kosta på mig ett par skor... så det är bara dra kortet sen är det över, men det gick inte så bra. Jag tog ett kort med mobilen och MMSade mitt smakråd, inväntade min flickvän som lovade att kolla på dom i butiken och det var grönt ljus, dom vart godkända av modepolisen, ändå kunde jag inte bara ta dom! Va fan är det för fel på mig? Jag kan dra på mig krognotor, impulsköpa plasma och tom köpa en bil som kostar som en mindre villa utan att känna ångest, men jag kan inte köpa ett par jävla skor utan att jag ska tveka och vela fram och tillbaka, skandal! Personalen kom och frågade hur det gick för mig när jag satt och studerade linjerna på tre olika skor i 20min på en provpall. Jag svarade att jag har svårt att betämma mig och då började hon visa skor som lika intressanta för mig som sand för en arab i öknen... Jag ville ju ha dom vita låga sommarskorna! Det är ju ändå snart vinter så givetvis köpte jag skorna.



M


Kommentarer
Postat av: Stina

Haha, fan va nice! jag är en modepolis ; ) puss

2008-08-15 @ 10:50:42
URL: http://mittliviskrift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0