telefon

Hade ett samtal med min mamma på telefon idag, vi diskuterade studier och vikten av bra betyg.

så här lät  en liten del av det:

ma. känner du dig motiverad till att plugga då?

m. Jo jag tror på mig själv och det känns bra att veta att jag har alla möjligheter i världen att bli vad jag vill.

ma. Du menar att du har högt IQ då eller?

m. nja inte bara men det måste väl ge mig lite fördelar tycker jag.

ma. Det är nästan bara människor med asberger som har högt IQ.

m. va?

ma. missförstå mig rätt nu, högt IQ betyder inte ett skit när det gäller att vara smart.

m. hur tänker du då? att jag är dum eller?

ma. nä men varken jag eller pappa är med i mensa... Men dina lärare har alltid sagt att du är smart, och mormor med. IQ-testen klarar man galant bara man har bra syn så man ser mönstren, det räcker för att få bra resultat.

m. men jag har ju haft glasögon som barn och är knappast felfri nu heller, hur går det ihop?

Vet inte var jag vill komma men känner lite jante-vibbar här...

M

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det va juh inte så snällt

2008-08-21 @ 23:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0