Beslutsångest igen...

Jaha då var det samma visa igen... snålmannen slog till som vanligt. Jag hade tänkt mig att köpa en kamera, men vilken beslutsångest!! Det står mellan Canon 450D och Nikon D80 men jag kan bara inte välja...

 



visst båda är bra men vilken är mest leksak för pengarna? båda ser bra ut men canon är lite snyggare, nikon sägs vara vassare men saknar VR om man inte köper det värsta paketet vilket följer med canon som standard... Jag vet att det är budgetkameror (med tillbehör ca10,000kr) men jag är inget proffs heller så det spelar ingen roll, duger säkert för mig och mina behov. Min pappa brukar alltid säga att jag ska sova på saken och fatta viktiga beslut när jag är utvilad och mätt... jag vill ha en kamera varje dag men jag tar mig inte råd som vanligt! Jag skulle kunna göra massor av kul med min kamera, fånga allt som behöver fångas på bild. Nu är ju jag lagd åt närbilder av olika slag, t.ex bilderna på pistolen och revolvern i ett tidigare inlägg... Jag gillar att hitta vinklarna och den rätta känslan, en av 50 blir ju bra iaf.

Vilken ska jag välja? kanske ingen...

M


Kommentarer
Postat av: Cissi

Känner en som har en D80 och hon är himmla nöjd med den iaf.

2008-09-02 @ 09:47:17
Postat av: Tessalisa

Frågar du mig så säger jag Canon!

Men det beror på att jag är indoktrinerad och manipulerad från barnsben när det gäller detta märke!

När jag gick till förskolan hade jag ett märke på ryggsäcken. På det stod det "Kan nån kan Canon" :-D.

Men mer seriöst så skulle jag nog ändå säga Canon. En vän har köpt precis en sådan kamera och är toknöjd!

Det är mycket kamera för pengarna

2008-09-02 @ 23:43:06
URL: http://tessalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0