Småstadsstekare...

Vad är det för fel på en del människor? Jag stör mig rejält mycket på "småstadsstekare" som hänger på det lokala discoteket i tron om att folk ska tro att de tillhör någon slags elit... Vad tävlas det om då? Kanske att se så rik ut som möjligt och lura tjejerna med den nyfixade solariebrännan som kostat 5875kr i femkonor under vintern. Jag ler lite extra när killen ser lite överstekig ut och hänger i baren med sitt elekronkort och ler åt allt och alla utan att bjuda tjejen på en drink eller ge bartendern dricks. Vad är kriteriet för att vara "överklass" i en småstad? Mamma och pappa bor ihop och har ett varsitt jobb och då kan det vara vilket jobb som hällst T.ex skogsröjare och socialhandläggare. Man bör också ha tillgång till pappas firmabil eller alternativt mammas finbil. Att ha jobb själv är en förutsättning för att steka på den lilla krogen på landsbyggden annars har man inte råd med alla öl som bjuds runt på en kväll, bjud på 10 öl så får du säkert lite status av dina polare på krogen och tjejerna tror att du är stenrik. Exakt vad är det som stör mig då? Jo att det första samtalsämnet som dyker upp är pengar!!! WTF jag vill festa! inte prata om vad jag tjänar och vad jag jobbar med! Jag stör mig inte på utseendet, jag stör mig på beteendet... Man kan inte spela mångmiljonär om man inte är det, men är du det så gör va fan du vill! Äkta var ordet, är man äkta så är man... Även om du är fattig så spelar det ingen roll om du är stekig, bara du är äkta... Jag är bara emot fattiga stekare som ser ner på andra fattiga bara för att dom har en viss attityd och image. Visst, jag tänker inte påstå att jag inte har en skev attityd mellan varven men jag är väldigt äkta, jag är mig själv.

All in...


M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0