Hm... låt mig sova på saken.

Slog på min TV för första gången idag sedan i början på juni... Det har aldrig slagit mig att man blir så överkörd av reklam! Köp det här, köp inte det här, gör si, gör så! Men för helvete låt mig välja själv vad jag behöver och inte behöver. Nu tjatas det om AIRMAX-kudden och att utan det så kan jag inte få den perfekta sömnen... HALLÅ?! jag är nöjd med min HÄSTENS och jag lovar att jag sover bra i den utan en AIRMAX. Jag är i grund och botten ganska bra på att sälja olika saker och har alltid gillat att finslipa mina metoder, därför är det ganska kul att gå på en vanlig marknad på landet. Där kommer du att få se lika många metoder som det finns säljare... Killen som låter som TV-shop och han har givetvis ett headset på så han kan demonstrera sina produkter samtidigt som han snackar skit i en otrolig takt, killen som spelar din kompis och är lite lagom flummig, och killen som spelar överlägsen och stinker alkohol. Alla finns där och det är bara att lyssna och njuta helt gratis, men det roligaste är att se vilka människor som går på skitsnacket och köper hans jävla tvättsvampar och trasor! Man vill ju gärna tro att man av en slump råkat snubbla på ett fynd och att killen som erbjuder produkten inte luras... FEL! Om han inte får dig att stanna upp för att hjärntvättas av hans skitbilliga säljknep så kommer han inte att kunna betala hyran, han lever på att luras. Samma tvättsvamp som han vill ha otroliga 99kr för köpte han av en kille på semestern i Asien för 2000kr men då fick han 40000st och frakten betald! Jag brukar tänka så här när jag ska köpa något: Om skorna kostar 1000kr i butiken vad gav då butiken för skorna? vi säger 450kr... Är skorna värda 450kr? ok det är dom... men är det rimligt att butiken ska ha 550kr för att erbjuda mig dom?

Vart vill jag komma med det här då?

Jo jag hoppas att nästa gång ni ska köpa något stannar upp och lyssnar. En säljare hatar att svara på oväntade frågor, det är ju att prata omkull dig som gäller, inte svara omkull dig! Var kritisk till det du hör och kom ihåg att killen har betalt för att prata så låt honom prata, då är chansen större att han säger bort sig själv innan du frågat något. Femton minuter en kvart är ju samma sak...

M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0