Vadå nöjd? Klart att jag inte är nöjd...

En del människor hävdar att de är nöjda med sina liv, jag förstår inte riktigt hur de tänker när de säger så men det är ju bra att de är nöjda. Jag stannar sällan upp och är nöjd, Jag letar ständigt nya möjligheter till att förbättra det jag har, även om jag för stunden kan vara ganska nöjd med ett beslut eller en ny pryl. Varför väljer folk att nöja sig med en låg lön, en trasig bil, att vara näst bäst i fotbollslaget? Man borde ju givetvis vilja sitt eget bästa och inte bara vara nöjd! Vem vill inte ligga i en skön säng och sova, åka i en fin bil eller vara nästa Zlatan? Jag tror att människor som slutar att jaga sin drömmar dör lite grann innombords och försvarar sig själva med fraser som "Man växer upp" eller "Jag har ju hälsan i behåll iaf". Eh OK... Visst är det bra att vakna på morgonen och inse att pulsen fortfarande slår, det håller jag med om. Men varför slutar folk att jaga sina drömmar?! Den dagen som JAG slutar jaga mina drömmar är jag död.

Varför peka åt någon vart han ska gå när du kan leda en hel befolkning i samma riktning?

mvh M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0