Fem tankar om sushi...

  1. Vem fan kom på idén att äta en rå fiskbit på liten jävla rishög och doppa den i en ännu äckligare sås innan man ska tugga och tugga tills den växt sig enorm i munnen och skall sväljas?
  2. Hur mycket är folk villiga att betala för skiten då? Exakt hur mycket som hällst! Det finns ingen övre gräns för vad man kan betala för att få se cool ut med ett par pinnar i handen på en trendig sushibar...
  3. Man kan välja 6,8,10,12,16 bitar osv... Det är som att fråga mig: hur mycket fisk orkar du spy upp? Hur vore det med 1 bit smaksatt med McDonalds dressing och en stor jävla bira så jag kan skölja ner den!
  4. Jag var på en sushibar på Värmdö här om veckan och bakom disken stod det inte mindre än fyra asiater och skruvade sushi! men jag såg bara tre kunder förutom oss på en timme... Hur fan får de ihop fyra löner på några kunder? Får dom någon lön eller jobbar de för mat?  trevliga var de iaf!
  5. Vem fan bestämmde att sushi skulle vara nån sorts lyxmat? Den måste vara den i särklass billigaste och minst lyxiga maträtten att tillaga och servera... Vilket missöde var det som fick en stackars asiat att ens tänka tanken att äta den nyfångade fisken rå med några riskorn och en rulle sjögräs?

Kommentarer
Postat av: S

Sushi skulle jag aldrig få för mig att äta...hellre dör jag ; )

2008-07-17 @ 23:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0