jävla fans

Ok, jag ska inte stänga bloggen. Det tog en liten stund att fundera lite kring vad som var vettigt och inte, men jag kom fram till att jag ville ha ventilen öppen. Jag vet inte varför ni bloggar, men jag gör det för att få ut mina tanker och därmed släppa dom och gå vidare. En del av er bloggar i drömmen om att få bli lika stora som blondinbella, en del av er kanske gör det för att det är coolt att kunna säga att man har en blogg, vad vet jag. Kan ingen bara starta blondinballe.se och göra en parodi på modebloggarnas modeblogg no1? Är det inte lite roligt att människor sitter som zombies och följer modebloggar bara för att få vara lite avundsjuk en kvart eller två över en annan människas liv? Eller tror ni att det är kompisarna som sitter och läser? Vad gjorde hon igår när hon inte svarade i mobilen? Hon kanske var i Dubai och köpte en diamant för att sedan mellanlanda i Spanien eftersom färskpressad juice är så mycket godare där än i Sverige. Men skitsamma vad som skrivs, det skrivs bara för att folk ska gå på konceptet. Är man avundsjuk, stalker eller olyckligt kär så följer man bloggen... Nä, jag hatar idoler också! Eller mer att det finns fans till idoler, skärp er! Gör nåt kreativt själva ist. Jag kan givetvis tycka att en skådis är bra eller att en artist är duktig, men jag kan fan inte dyrka människan som om det vore gud eller nåt! Jag tror inte på själva grejen att leva i en paralell dröm hand i hand med verkligheten... Jag tror på mitt eget skapande och om andra gillar det så är det självklart kul, men jag kommer aldrig att vilja bli en idol. För det skulle innebära fans och fans var ju inte min påse med te eller hur?



"Gör vad du fan du vill, bara du gör det med stil..."

M


Kommentarer
Postat av: Mia

Tackar, jag sov gott ;)

Kikade ju givetvis in hos dig och läste inlägget om att du ventilerar dina tankar i din blogg.

Äntligen !! Jag ÄR inte ensam ;)

Jag "ällter" inte så mycket tankar mer... dom ligger där och vill jag tvunget ha dom i huvudet igen så är det bara att klicka sig dit och läsa ;)



Ha det så bra !

2008-08-24 @ 17:50:24
URL: http://focim.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0