atombomben...

Alla vet vad en atombomb är eller? Visst gör du det... och du vet säkert också att det är många länder som har atombomber. Men vet du vad en detonation av en sådan innebär? Jag tycker att det är sorgligt att det överhuvudtaget existerar atombomber och att vi bedriver krig över småsaker här i världen. Med ett någorlunda bra samarbete mellan länderna som hamstrar atombomber så har man raderat ut allt liv på jorden på mindre än 30min. Det får väl ändå anses vara relativt läskigt? Det skulle kunna hända på riktigt eftersom det ända som skyddar oss från den sortens undergång är att vi "litar" på att ingen vill använda sina... Bullshit! Om ett land skjuter av en så kommer det beskjutna landet att försvara sig med en om dom har en!  Allt handlar om att vi hoppas på att ingen makthavare har en dålig dag och vill ta i med hårdhandskarna. Jag tror att om man beväpnar sig med en kniv för att man är rädd så är risken maximal att den kommer att användas vid ett ev. bråk. Samma gäller atombomben! 

 



Jag hoppas att jag får dö av ålderdom i fred...

M

Kommentarer
Postat av: linn

hmm... uno question bara. hur gör man sådär med youtubevideos i inläggen? :D

2008-08-24 @ 10:45:57
URL: http://linn.svansbo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0